Twilight Ascendants

A Twilight Ascendants egy tanács, ami négy Twilight kultistából áll. Akiket áthat az elemi erő. Név szerint, Feludius (a víz), Ignacious (a tűz), Arion (a levegő), és Terrastra (a föld). A raid az első fázisban Feludius és Ignacious tanácstagokkal néz szembe, majd ezután a második fázisban Arion és Terrastra következik. A harmadik fázisban pedig mind a négyel egyszerre egy Elementium Monstrosity formájában.

Ahogy a legtöbb ilyen stílusú harcban, a tanácstagok healt medencéi itt is kölcsönhatásban vannak egymással. (Ne értsd félre, nem egy healt medencén osztoznak.) Lehetőleg az első és a második fázis párosításait próbáljuk meg ugyan abban az ütemben DPS-elni. Fázisonként, amikor a két tanácstagból egynek a healtja eléri a 25%-ot, mind a ketten eltűnnek és jön a következő kettő. Akkor is ha a másik 100%-on volt. Majd ha a következő kettőből is valamelyik 25%-ra kerül, az hozza magával a harmadik fázist. Ebben a legutolsó fázisban a tanácstagok egyesülnek egy “Elementium Monstrosity” nevű élőlénnyé és a megmaradt health medencéjük összeadódik. Ezért érdemes a tanácstagokkal úgy fázist váltani, hogy mind a kettőjüknek a healthja 25% körül van.

Amikor a raid megérkezik a Tanácstagok termébe, csak Feludius és Ignacious látható.

A raid összetétele:

– 2 Tank: Szükségünk lesz két tankra, akik a fázisonkénti két tanácstagot megfogják. A harmadik fázisban pedig egy tank kell, az “Elementium Szörnyűségre”.

– 5-7 Healer: Legalább két tank healerre szükség van, egy-egy a tankokra és három vagy négy raid healer kell.
– 16-18 DPS: Fele-fele arányban hozz melee és ranged DPS-t. Így sokkal egyszerűbben sebezhetőek az első és a második fázis párjai.

Bossok és a képességeik:
1. Fázis

– Feludius (a víz) 21.9 Millió HP.

  • Heart of Ice: Feludius véletlenszerűen választott játékosra teszi fel ezt a debuffot, 20 másodpercenként vagy amíg aktív. 1 percig van fent és dispellezhető, amíg fent van 2 másodpercenként sebez és minden tick után nő a sebzése. (2k – 4k – 6k és így tovább.) A debuffolt játékos közelében lévő embereknek (10 yard) plusz sebzést ad Ignacious-ba, de mivel egyre nagyobbat sebez a targeten így nem lehet örökké fenntartani mert megöli a játékost.
  • Frost Energy: Ez a buff jelenik meg azokon, akik közel állnak a Heart of Ice-al debuffolt játékoshoz.
  • Hydrolance: 1,5 másodperces cast alatt ellőhető képesség, ami szakítható. 15-20 másodpercenként próbálkozik a boss a használatával. Azonnal meg kell szakítani mert hatalmasat sebez, maxról fél HP alá visz. Úgy néz ki, mint egy Icelance.
  • Waterbomb: Feludius úgy 20 másodpercenként használja ezt, véletlen szerűen kiválasztott játékosra dobja, olyan mint a goo Putrinál. Ha a játékos elmozdult nem követi, hanem oda esik le ahol állt a cast pillanatában. AoE sebzése van 6 yardos körben, de a sebzés elhanyagolható viszont felkerül a játékosokra egy Waterlogged nevű debuff.
  • Waterlogged: Ez a debuff lassítja a mozást 25%-al 45 másodpercig. Nem lehet játékos által dispellezni, viszont Ignacious Inferno Rush képessége leszedi. Azonban figyeljünk oda mert ez az Inferno Rush 0,5 másodpercenként sebez, úgy hogy ne álljunk benne sokat.
  • Glaciate: Feludius 30 másodpercenként vagy kicsit később elkezdi ezt castolni, 3 másodperces a castidő és amikor elsül egy nagy Frost sebzés szalad végig a szobán, ami csökken a bosstól való távolság által. Minél távolabb áll valaki a bosstól, annál kisebb. Viszont ha Waterlogged van valakin, azt befagyasztja 10 másodpercre és közben nagyon durván sebzi.
  • Frozen: Ez a debuff jelenik meg azokon akiket a Glaciate úgy kapott el, hogy Waterlogged volt rajtuk. 10 másodpercre befagynak, olyasmi mint az Ice Block és 2 másodpercenként sebez. A healereknek fel kell készülnie arra, hogy aki befagyott abba brutális heal kell ha életben akarják tartani. Ezért ha lehet mindenki kerülje a Waterlogged-debuffot.

– Ignacious (a tűz) 21.9 Millió HP.

  • Burning Blood: Ignacious véletlenszerűen választott játékosra teszi fel ezt a debuffot, 20 másodpercenként vagy amíg aktív. 1 percig van fent és dispellezhető, amíg fent van 2 másodpercenként sebez és minden tick után nő a sebzése. (2k – 4k – 6k és így tovább.) A debuffolt játékos közelében lévő embereknek plusz sebzést ad Feludius-ba, de mivel egyre nagyobbat sebez a targeten így nem lehet örökké fenntartani mert megöli a játékost.
  • Fire Energy: Ez a buff jelenik meg azokon, akik közel állnak a Burning Blood-al debuffolt játékoshoz.
  • Flame Torrent: Ignacious 10-15 másodpercenként használja ezt a képességét, ez egy tűz sebzés ami 3 másodpercig tart és másodpercenént sebez. Ez egy instant képesség, amit a tanknak és a tank healernek kell lekezelnie, a boss ezt maga elé fújja kúp alakban, 18 yard távolságban. Ezért a tanknak a bosst a fal felé fordítva kell tankolnia, hogy a raid ne sebződjön. A tank is álljon ki belőle.
  • Aegis of Flame: Ignacious időnként pajzsolja magát ezzel a képességével. 1 Millió sebzést abszorvál a pajzs és ha felkerül ezzel egy időben elkezdi castolni a Rising Flames-t, ilyenkor nem lehet a bosst szakítani. A DPS-nek azonnal le kell sebeznie róla a pajzsot és megszakítani a castot.
  • Rising Flames: Egyre nagyobb tűz sebzést okoz az egész teremben. Eleinte kicsi a sebzése, de ha a DPS lassú és nem veri le a pajzsot időben, akkor szépen kiírtja a raidet. Szakítható, de csak miután levertük a pajzsot.
  • Inferno Leap: Ráugrik a három legtávolabbi játékos egyikére, akit tűzzel sebez, aztán visszachargeol a tankjára és egy tűzcsíkot hagy maga után. Ezzel kell leszedni a Waterloggedet.
  • Inferno Rush: Ez a tűzcsíknak a neve, amit otthagy vissza chargeoláskor. 3 yard széles és 0,5 másodpercenként sebez.

Teendők:

Melee öli Ignacious-t a ranged pedig Feludius-t a Glaciate miatt. Ha valaki Waterloggedet kap az belefut a tűzbe és lejön róla. Mivel ez a legkönnyebb fázis, érdemes minél közelebb hozni mind a két bosst a 25%-hoz.

2. Fázis

– Arion (a levegő) 14.6 Millió HP.

  • Call Winds: Arion 20 másodpercenként használja ezt a képességét, megidéz egy nagy targetelhetetlen Violent Cyclone-t. Bárki aki hozzáér ehhez a Tornádóhoz az elszenved egy kisebb nature sebzést és kap egy debuffot, aminek a neve Swirling Winds. (Kavargó szél.) Minden egyes tornádó úgy körülbelöl 50 másodpercig kavarog össze-vissza, véletlen szerűen a szobában. Egyidőben 2-3 tornádó is kavaroghat a teremben.
  • Swirling Winds: Ez a debuff lebegteti az embereket, 2 percig van fent. Megvédi őket Terrastra Quake képességétől. Viszont, Arion Thunderstruck képessége ilyenkor extrán sebez a debuffoltba, észnél kell lenni.
  • Thundershock: Arion 30 másodpercenként használja ezt a képességét, amit 3 másodpercig castol. Amikor befejezi a castot minden játékos a raidben elszenved egy nature sebzést, a földön lévő játékosokra kevesebbet sebez, mint a lebegőkre. Amikor a Thundershock véget ér mindenkinek találnia kell egy Violent Cyclone-t, hogy debuffolja magát, mert hamarosan jön a Quake Terrastra-tól.
  • Lightning Rod: Arion időnként debuffol random játékosokat. Akikre ez felkerül azoknak 10 yardra el kell távolodniuk a raidtől, mert hamarosan érkezik a Chain Lightning-t amikor lejár a debuff. Healereknek készülniük kell a pajzsokkal és a hotokkal és az extra heallel.
  • Chain Lightning: Minden Lightning Rod-os emberre lesújt Arion a Chain Lightning-al. Ez egy nagynak mondható nature sebzés és azok, akik 8 yardnál közelebb állnak a debuffoltakhoz azokat is elkapja. Ezért nagyon gyorsan el kell tiplizni a többiektől úgy 5 másodpercünk van rá, utánna ha több emberre ugrik át a villám annál nagyobbat sebez.
  • Disperse: Arion időnkét eltűnik és a szoba egy másik végében jelenik meg (Blinkel). Amint újra előtűnik elkezdi használni a Lightning Blast-ot. Ezt az agro első kapja, ami általában a tank. A healernek és a tanknak is fel kell készülnie a komoly sebzésre.
  • Lightning Blast: Arion a blinkelés után azonnal az agro elsőbe belevágja ezt a sebzést. Állítólag körülbelül 80 ezer.

– Terrastra (a föld) 14.6 Millió HP.

  • Gravity Well: Terrastra krülbelül 20 másodpercenként használja ezt a képességet. Megidéz pár gravitációs kutat (Gravity Well), amik úgy néznek ki mint az örvénylő vortexek. Ha valaki beleáll ezekbe, akkor a Gravitációs Magban ragad. Ez egy 10 másodperces debuff, hogy amikor a Quake-et castolja a földhöz legyél vonzva és benyeld a nagy sebzést. A Swirling Winds debuff, amit a tornádóktól lehet kapni feloldja ezt.
  • Gravity Core: Ez egy 10 másodperces debuff, amit a Gravity Well tesz fel. Amikor felkerül a mozgási és a támadási sebességed jelentősen lecsökken. Mindenkinek nagyon figyelnie kell erre, mert ha a Lightning Rod kikerül és jön a Chain Lightning, akkor nem lesz idő 8 yardos távolságra elfutni a többiektől.
  • Quake: 30 másodpercenként használatos képesség, 3 másodperc a cast ideje. Amikor befejeződik a cast egy hatalmas fizikai sebzés árad szét a teremben. A földön álló játékosokat erőteljesen sebzi, azok akik a levegőben vannak csak minimális sebzést szenvednek el. Amikor a Quake véget ért mindenkinek találnia kell egy Gravity Well-t hogy a lebegést leszedjék magukról.
  • Harden Skin: Időnként Terrastra felbuffolja magát, ezt a képességet elcastolni 1 másodpercbe kerül, de szakítható. Viszont ha nem sikerül megszakítni, akkor a tanknak és a healernek fel kell kötnie a gatyáját mert 200%-os sebzés következik mindaddig amíg a DPS le nem veri róla a buffot. Ez a buff sebzést abszorvál a boss részéről, 50%-ban kevesebbet kap. Nem tudom mennyit kell beleverni hogy leessen. De ilyenkor, darálni kell durván.
  • Eruption: 15 másodpercenként használja ezt a képességet, a talaj elkezd alattunk lazulni, pattogni és a végén egy tüske ugrik ki belőle, ami felrepít.

Teendők:

Mint látszik semmi köze az első fázishoz. Ez jóval kaotikusabb fázis. A Lightning Rod-osnak el kell mozognia a raid-től, tüskékből kiállni. A két boss közül, mindig csak az egyik castolja a raid wide aoe-ját. Erre az alap WoW mindig figyelmeztet is.

Quake: “The ground beneath you rumbles omniusly”, ilyenkor Quake fog következni, ami földi targetek ellen sebez, vagyis bele kell menni a tornádóba és vigyázni, hogy utána nem menj Gravity Well-be.
Thundershock: “The surrounding air crackles with energy”, ilyenkor Thundershock lesz, vagyis bele kell menni a Gravity Well-be. Ez veszélyesebb mert a tornádó vándorol és ha valaki nem figyel felkapja.

3. Fázis

– Elementium Monstrosity, az élete a tanácstagoknak meghagyott életerejéből tevődik össze.

Raid bestunnolodik és mind a négy boss bejön középre, ezután átalakulnak egy bossá: Elementium Monstrosity. Ennek az életereje a négy másikéból tevődik össze és mivel soft enrage-es, ezért megéri mind a négy másikat a minimumra levinni.

  • Electric Instability: Ezt az instat castját használja másodpercenként, véletlenszerűen kiválasztott játékosokra. Ez egy lác villámcsapás és azok kapják meg, akik távol vannak tőle. Amíg elég játékos van tőle távol, addig magaköré nem castolja. Mivel ez egy lánc villámcsapás így ugrál az embereken, akik közel állnak egymáshoz. Minden ugrással egyre nagyobbat sebez, ezért szét kell szóródnia a rangednek és a healreknek. Ez lenne a soft enrage, mivel minden egyes csapás után erőssödik ez a képesség és egyre több emberbe csap bele. 25 fősben a szóródást úgy oldják meg, hogy két ember alkot egy párt mert nincs elég hely ilyen sok embernek arra, hogy tartsa a megfelelő távolságot.
  • Liquid Ice: 5 másodpercenként, a boss maga alá teszi ezt a folyékony jeget. A melee DPS-nek úgy kell sebeznie a bosst, hogy nem áll bele. A tanknak pedig állandóan ki kell húznia belőlle a Cryogenic Aura miatt.
  • Cryogenic Aura: Ez egy állandó aura ami a bosson van. Ha benne áll a folyékony jégben, akkor a jég nőni kezd. Olyan, mint Lich King-nél a Defile, csak itt a boss nem állhat benne. Ha a tank nem húzza ki a lerakott jegekből időben, akkor a jég akkorára nő, hogy befedi az egész termet.
  • Lava Seed: Kis tűzgolyókat dob a boss a földre, amik robbanak 2 másodperccel a földetérés után. Ha szükséges tegyünk egy vagy két lépes szétszóródás közben is, hogy elkerüljük a robbanást. Kicsi a hatósugara.
  • Lava Plume: Ez maga a robbanás, a kis izzó golyóból tör fel.
  • Gravity Crush: 20 másodpercenként kerül rá sor, 3 embert beborít egy lila buborék és felemelkednek a levegőbe. (Az aktív tankot, sosem választja ki.) Ebben a buborékban nem tudsz csinálni semmit, le vagy bénítva. Elindulsz felfelé a levegőben és ha felértél a buborék összezúz. 0.5 másodpercenként veszíted el a healt medencédnek a 6%-át. Ez 6 másodpercig tart. Amikor vége, megszűnik a buborék és leesel. Erőteljes heal javallott mert még a földetérés is sebez a zuhanás után.

A harc:

Első fázis: Feludius (a víz) és Ignacious (a tűz).

A terem két végén kell őket megfognia a tankoknak. A raid pedig középen, a két tanácsos között helyezkedi el. Az első fázis addig tart amíg valamelyik tanácsos el nem éri a 25%-ot. Törekedjünk arra, hogy mind a kettőnek ilyen alacsonyan legyen az élete mielőtt cserélne a másik kettővel, mert befojásolja a harmadik fázist. A DPS-t osszuk fel a két boss között, Ignacious (a tűz)-re állandó DPS kell, akik a pajzsot leverik róla és meg is tudják szakítani a castját. Soha ne álljunk elé. Feludius (a víz)-nél ügyeljünk arra, hogy ha felkerül ránk a debuffja, akkor a tűzben leégessük magunkról. Amikor castolja a Glaciate-t, távolodjunk el tőle amennyire lehet.

Második fázis: Arion (a levegő) és Terrastra (a föld).

Terrastra-t tartsuk a terem közepén, Ariont a blinkelése miatt nem lehet egy helyben tartani, össze-vissza fog teleportálni. A két legfontosabb képesség ebben a fázisban a Quake és a Thundershock. Ezt a két képességet fogják a tanácsosok felváltva használni. Mindig Quake van először, ezért a tornádókkal debuffoltassuk magunat, hogy lebegjünk. Ezután következik a Thundershock, ami a levegőben sebez jobban, ezért bele kell állnunk egy közeli Gravitációs Kútba, hogy le vonzon minket a földre. A Harden Skin képességet szakítani kell folyamatosan, az Eruption-ból pedig kiállni és a Chain Lighting miatt a ranged kénytelen szétszóródni. Lightning Rod-dal kifutni a szélekre.

Harmadik fázis: Elementium Monstrosity.

A négy tanácsosból egy boss lesz, az életereje a tanácsosok megmaradt életerejétől függ. A boss a terem szélén fogjuk kiteolni a folyékony jég miatt, mindenki kiáll a Lava Seed-ből. Az Electric Instability idővel ki healelhetetlen lesz, ez a soft enrage. Két fős csoportokra oszlik a ranged és szétszóródnak, hogy az Electric Instability ne pattogjon tovább. Akiket elkap a Gravity Crush azokat erőteljesen healelni kell. A harc innenstől átmegy eszement NUKE-ba, minden CD-t eltolni ami van és kinyírni.