Conclave of Wind

Ez a trió az első a két boss encounterből, amivel összetalálkozunk Throne of the Four Winds instancében. A harc három dzsinn ellen fog zajlani, akik név szerint Anshal, Rohash, és Nezir. Mindegyik Boss külön platformon található meg, és frankó “szélrámpák” segítségével mozoghatunk közöttük. Mindegyik dzsinnek külön HP medencéje van, ami azt jelenti hogy nem egyszerre fogy a HP-juk. Bár számunkra ez a cél. Ugyanis ha a három boss közzül valamelyiknek sikerül a HP-ját nullára redukálni, a másik kettő belekezd egy castba aminek a neve Gathering Strength “Erőgyűjtés”. Ez a cast 60 másodpercig tart és a maradék két bosst maxra healeli, ami alapból wipe az enrage timer miatt. Szóval, amint meghalt az első, 60 másodpercünk van utánaküldeni a másik kettőt.

Említést érdemel még, hogy a dzsinneknek a HP medencén kívül van még egy Energy bárja is. A harc kezdetekor ez szépen el is kezd töltődni, akárcsak annó Saurfang-nál. Az energiát szinkronban gyűjtik, és amikor eléri a 90-et mind a három boss egyszerre fogja használni a legerősebb támadását. Nagyon figyelni kell erre, ugyanis ilyenkor a “szélrámpák” nem használhatóak és amennyiben egy platform üresen marad, a rajta álló unatkozó boss pillanatok alatt lewipeoltatja a raidet.

A raid összetétele:

– 3 Tank: 1 tank szükséges Anshal-ra. A másik 2 tank váltogatni fogja egymást, az egyik Nezir-nél lesz és őt tankolja a másik pedig Anshal platformján a “Falánk kúszónövényeket” (ROFL) fogja tankolni. Azért kell a váltás mert Nezir platformján AoE sebzés van (Wind Chill), ami debuffot tesz fel.
– 6-7 Healer: Minden platformon 2 healer fogja ellátni a szorgos teendőket. Healelnek mindenkit aki rangeben van, és ügyelnek Nezir-nél a debuffra. Előfordulhat hogy Anshal platformjára kell még egy teljes munkaidős healer is, hogy a tank túlélje a Zephyr effektet. (Az effektről később.)
– 14-15 DPS: 2 ranged DPS kell fixen Rohash-ra, a többi rangednek rotálódnia kell. A maradék DPS pedig csapatokra osztva ugrál a platformokon, annak függvényében hogy melyik boss hogyan áll HP-val. Valamint jó ha van 2-3 kemény AoE DPS Anshal platformján, hogy a növényeket ledarálja. (Bár elvileg a tanknak is meg kell tudnia oldani egyedül.) Emellett a DPS-nek figyelnie kell a Sleet Storm-ra, aminek a sebzése feloszlik a játékosok között. Ha kevesen kapják meg abba belehalnak, olyan mint a meteor mechanikája. (Amúgy egy jégeső.)

Bossok és képességeik:

– Anshal (Nyugati platform) 14.4 Millió HP.

Anshal egy föld dzsinn, aki időnként addokat idéz. Ahogy belépünk az instába nekünk balra, tehát a Nyugati platformon helyezkedik el. Szükséges hozzá két tank, az egyik kellőképpen pozicionálja a bosst a másik gyorsan felveszi az addjait. Anshal-nak van egy debuffja, amit Withering Winds-nek hívnak. Ez a debuff óriási Shadow Damage-et tol a raidre az instában és csökkenti a healt 100%-al. Csak abban az esetben használja, ha senki sincs a platformon. Akik ezen a platformon vannak, azoknak a következő képességekkel kell számolniuk:

  • Soothing Breeze: – Ez a képesség healel és silencel. Zöld körként látható a padlón ami 30 másodpercig tart. Masszív 20 ezres healek másodpercenként minden mobnak, aki benne áll. Természetesen ez ránk nem vonatkozik, mi silencet kapunk ha beleállunk. A bosst a tanknak azonnal ki kell húznia belőle, különben csúnyán fel healelni magát.
  • Nurture: – A boss megidéz 5 “Falánk kúszónövényt”, amik körülötte jelennek meg. A tanknak készen kell állnia hogy felvegye őket amilyen gyorsan csak lehet. Ilyenkor a DPS vált a növényekre és kigyomlálja őket. (Zöld körbe nem belehúzni, ha benne vannak lehetőleg ne stunnoljuk őket.) Azért kell gyorsan végezni velük mert ezeknek is frankó képessége van, aminek a neve “Toxic Spores”.
  • Toxic Spores: – A növények 8 yardon belül mérget “köpnek – fröcskölnek” mindenkire, ami 500 dmg/másodperc, ez egy debuff ami stackel 25 alkalommal. (500×25 = 12.500 dmg/másodperc) A gond ezzel az, hogy minden “köpés – fröcskölés”-kor frissíti a delikvensen a debuffot. A tankon kívül senki sem lehet 8 yardos rangeben ilyenkor.
  • Zephyr: Ez az a képesség amit akkor használ amikor az energy bárja elérte a 90-et. Ekkor a platform közepére portál (már ha nem ott volt tankolva) és belekezd egy castba. Ez a Zephyr ami healeli magát a bosst és a növényeket is ha éppen vannak 25k/másodperc intenzitással. (Gyanítom, hogy megszakítani nem lehet.) Most jön a fincsi rész, a heal minden tickjével egy buff kerül a bossra ami 15%-al növeli a damage-ét. 15 seces a cast, 15 tick, 15 buff, ami egyenként 15% damage = 225% extra damage. Ez a 225% még 15 másodpercig tart a Zephyr castolása után. (Így szerez nekünk a boss 15 másodpercnyi felejthetetlen élményt.) A tanknak és a healernek egyaránt készen kell állnia erre a megpróbáltatásra. (Ezért volt szó az elején itt egy extra healerről.)

– Rohash (Keleti platform) 14.4 Millió HP.

Rohash egy levegő dzsinn, aki nem üt csak castol. Az instancebe lépéskor nekünk jobbra, így a továbbiakban a Keleti platformon helyezkedik el. Nem szükséges hozzá tank, a healer és a DPS is könnyedén túlélheti a támadásait, nincs aggró táblája. Random targeteket választ. Rohash debuffja a Deafening Winds, ez silencel mindenkit az instában és mellé takaros nature damage párosul. Szintén csak akkor használja ha üres a platformja. A következő képességekkel kell szembenéznie a Rohash platformján állóknak:

  • Slicing Gale: – Rohash nem üt hanem castol, random targetre. A sebzés mértékéről nem esik szó, csak hogy közepes erejű. Akire rácastol valamit, arra kerül egy debuff is ami 5%-al növeli a következő cast erejét. Nature alapú sebzés. (Ha nincs szerencséje az embernek és többször is megkapja, ildomos lelépni amíg leesik a debuff.)
  • Wind Blast: – Rohash időnként megemeli a karjait és tenyérrel kifelé egy castba kezd, ami 3 másodpercig tart. Ha befejezte a castot egy masszív “szélfal” jelenik meg közte és a platform pereme között. Egy vonalban a kinyújtott karjával. Aztán elkezd az óramutató járásával megegyezően forogni, miközben a szél söpri a platformot. Ha valakit elkap a szél azt rendesen megtekeri (értsd: nagy sebzés) és le is hajíthatja a platformról. Állítólag a szélfalat nem lehet tisztán látni, ezért javasolt Rohash karjának a figyelése. (Ha feléd mutat menekülj.) A boss 10 másodpercig pörög megközelítőleg egy 90 fokos szöget zár be.
  • Tornado: – Három hatalmas tornádó jelenik meg a boss körül. Ezek a tornádók a platformon össze vissza mennek, úgy 20 másodpercig. Szokásos knock-back és hatalmas nature damage ha elkap. (Plusz falling DMG, gondolom) Erre a bossra inkább a ranged DPS ajánlott.
  • Hurricane: – Ez az a képesség amit akkor használ amikor az energy bárja feltöltődik. A platformon mindenkit felkap egy nagy örvénylő szél és elkezd sebezi. Szokásos 15 másodperces műsor, minden másodpercben sebződünk ezért nincs alkalmunk castolni ez idő alatt. Healerek csak instantokat tudnak használni. Valamint számításba kell venni még egy falling (Zuhanás – földet érés) sebzést is. (Javasolt a pozicionálás a healrange miatt.)

– Nezir (Északi platform) 25.3 Millió HP.

Nezir egy víz dzsinn, aki egyaránt használ melee és spell támadásokat. Az instancebe való belépéskor ő helyezkedik el a legtávolabbi platformon. Ahhoz hogy elérjük keresztül kell mennünk Rohash vagy Anshal platformján. Nezir az Északi platformon helyezkedik el. Őt már tankolni kell. Amennyiben egyedül hadjuk a platformján -500% haste-vel és komoly frost damage-el hálálja meg. Akik Nezir-el néznek szembe azoknak a következő képességekkel kell felvennie a harcot:

  • Wind Chill: – Ez a képesség Nezir platformján mindenkit elér, 10 másodpercenként ismétlődő AoE. A sebzése nem vészes mindaddig még túl sok fel nem stackelődik belőle. Stackenként 10%-al növel a frost sebzést 30 másodpercre. A debuff megújul ha nem hagyjuk lejárni. Mindenkinek időnként el kell hagynia a platformot hogy ezt a debuffot leszedje magáról. Egyesek megoldhatják bubival vagy egyéb képességekkel.
  • Permafrost: – Nezir maga elé fúj, ez valami frost damage. A tankon kívül senki sem állhat a boss-al szemben.
  • Ice Patch: – 15 vagy kicsit több másodpercenként random targetre kerül ez az AoE. 20 yard a kiterjedése, azonnal ki kell futni belőle. Frost alapú sebzés, 30 másodpercig tart. Emiatt a képessége miatt muszáj szóródni a területen. Vele jár egy 10%-os mozgékonyság csökkenés debuff is 3 másodpercre, amig benne állunk ez az idő újra meg újra felugrik 3 másodpercre.
  • Sleet Storm: – Elérkeztünk az energy baros képességhez ismét, ez csak 90 energyinél használja. A boss középre teleportál és ekkor az egész platformon elkezd szakadni a jégeső, aminek a sebzése feloszlik a platformon állók között. Figyelni kell az energy-t és 80 körül ugrani kell a platformra más platformokról, mert legalább 7 ember kell hozzá hogy ne legyen halálos.

A harc

Elkezdjük a buffolást az üres platformon, amint beérkeztünk. Ha megvagyunk, akkor elindul mindenki a helyére, 2 tank és 2 healer Anshal platformjára, 1 tank 2 healer Nezir platformjára és 2 ranged DPS és 2 healer Rohash platformjára. A maradék DPS-t felosztjuk 2 részre, egyik fele megy Anshal-hoz a másik fele pedig Rohash-hoz. A felosztáskor vegyük figyelembe hogy a melee DPS-t Anshal-hoz küldjük, mivel Rohash nem valami melee barát. Valamint azt a tényt, hogy Anshal képes healelni magát és addjai is vannak, oda több DPS kell. A healereknek és a tankoknak Nezir és Anshal platformján ki kell találniuk, hogy hogyan és mikor cserélgetik egymást a debuffok miatt. A Rohash-ra a kiosztott healerek és a DPS-ek ott maradnak az egész fight alatt.

Kezdődhet a koordinált pull, minden tank felveszi a célpontját ezzel egy időben a kijelölt DPS is Rohash platformján nekikezd a támadásnak. A cél az, hogy kezdéskor a lehető legtöbb sebzést bevigyük Rohash és Anshal-ba trinketekkel és rövid CD-n levő képességekkel, heroism nélkül. A DPS-nek Anshal platformján nagyon oda kell figyelnie az addokra “Falánk kúszónövények” (ezen még mindig röhögök), hogy amikor a boss energy barja feltöltődik és jön a speciális képesség, addigra egyik se legyen életben.

Amikor a bossok energy barja 70-75 körül van, akkor a felezett DPS felének át kell ugrania Nezirhez, szóródva amennyire csak lehet és keményen DPS-elni őt. Egy healer is ugorjon át az Anshal platformról, hogy három healer legyenek Nezirnél, így ki tudják healelni a hamarosan bekövetkező Sleet Storm-ot.

Amikor a bossok energy barja eléri a 90-et, megszűnnek a “szélrámpák” és kezdetüket veszik a speciális támadások. A teendők a következők:

  • A ranged DPS és a healerek Rohash platformján összegyűlnek, hogy mindenki healrangeben legyen. A healnek készen kell állnia, hogy instantokkal kihealeljék önmagukat és a másik két ranged DPS-t a 15 másodperces támadás alatt. (Itt ugyebár csak 4 ember van.)
  • A raid nagy részének Nezir platformján kell tartózkodnia, mivel csak így lehet hatékonyan kihealelni a Sleet Storm-ot. Húzódjon mindenki közel a healerekhez, hogy az AoE heal eréje. Továbbra se álljon senki a boss elé, mivel a speciális képesség után általában azonnal egy Permafrost-al nyit a boss a tank felé. 2 Healernek készenlétben kell lennie a “szélrámpáknál”, mert a Sleet Storm végén amikor újra aktiválódnak azonnal vissza kell menniük Anshal-hoz hogy a 225%-os Zephyr-t kezeljék.
  • A healer és Anshal tankja menjen minél közelebb a Nezir felől jövő “szélrámpa” bejáratához, hogy az érkező 2 healer azonnal munkába állhasson. A tank részéről túlélő képesség használata lehet hogy szükséges lesz.

A speciális támadások végénél minden DPS-nek, aki Anshal-tól jött vissza kell mennie. Most jön a tankcsere, healereknek figyelniük kell erre. Anshal-tól az a tank, aki az addokat felvette átjön és felveszi Nezir-t, Nezir tankja pedig elmegy és készül az addok felvételére. Persze mindezt csak azután, hogy Anshal 225%-os dmg buffja leesett. Ha a tankcsere meg volt a healereknek is cserélniük kell a debuff miatt, rögtön a tankcsere után.

Ezt kell ismételgetni, amíg Rohash és Anshal le nem megy 5%-ig. Utánna Nezir-t kell alacsony HP-ra levinni. Ha ez meg van akkor az előző kettőt megüljük és mehet mindenki Nezir-re.